Az Ahifi idén ünnepli alapításának 20. évfordulóját a Cseh Köztársaságban. Ez idő alatt számos időszakon mentünk keresztül, kétszer költöztünk, rengeteg tapasztalatot szereztünk és más piacokra is terjeszkedtünk. A 20 éves piaci jelenlét ünneplése egyben alkalom arra is, hogy számot vessünk, elgondolkodjunk, köszönetet mondjunk és tervezzük a jövőt. Ebben a cikkben a legfontosabbakat szeretnénk megemlíteni, ami azonban csak a kezdet. Az év folyamán rendszeresen számíthat az Ahifivel kapcsolatos információk és érdekes akciók rendszeres adagolására. Mindannyian tisztában vagyunk az Ahifinél azzal, hogy ez az évforduló nem valósulhatott volna meg az Önök, csodálatos ügyfeleink bizalma nélkül. Ezért már a kezdetektől fogva szívből köszönjük, hogy részesei voltak az utunknak!
Hogyan kezdődött az egész?
Az Ahifi jelenlegi tulajdonosa, Ing. Karel Šudák, aki 2005-ben alapította az Ahifit. Az ötlet azonban nem volt véletlenszerű, hiszen a zene, később pedig az autók már egészen fiatal kora óta nagy hobbija és szenvedélye. Így aztán, miután 1999-ben betöltötte a 18. életévét, jöttek az első tapasztalatok első autója, egy 2. generációs VW Golf hangrendszerével. Akkoriban 10 cm-es Magnat koaxiális hangszórók voltak a műszerfalon, ugyanennek a márkának a kis oválisai a hátsó panel mellett és egy Clarion autórádió. Mindezt Bécsben, a Media Marktban vásárolva. Az újabb és újabb autókkal folyamatosan bővült a zenei felszerelés, amíg gyakorlatilag függőséggé nem vált. Akkoriban az autórádió még gyerekcipőben járt hazánkban, és Karel, mint sok más fanatikus, elsősorban külföldön, később pedig a német Ebay online piactéren vásárolta meg az autórádióját. Ennek köszönhetően egyre több minőségi terméket kísérletezhetett és próbálhatott ki, és ekkor született meg az Ahifi megalapításának ötlete, amely a kellemeset a hasznossal ötvözte. Ha azt kérdezzük, hogy mi vezette az Ahifi névre, az az autohifi szó rövidítése, de az A betű egyben a legmagasabb minőséget is szimbolizálja, amit Karel meg akart jeleníteni. És nem utolsósorban ez az ábécé első betűje. Ez lenne tehát a név, most pedig meg kell találni a létesítményt. Végül is nem kellett messzire utaznia, mert a szülei házában talált menedéket. Itt Karel „elfoglalt” két pincehelyiséget, egy 35 m²-es garázst és a szobája szolgált irodaként. Ma már nevetségesnek tűnhet, de ilyenek voltak a kezdetek a legnagyobb ilyen jellegű cseh üzletnek.
Az első években az Ahifi.cz webáruházban kizárólag használt erősítőket és néhány más, járműhangrendszerekhez szükséges terméket lehetett használtan vásárolni. A választék akkoriban meglehetősen nagy volt, és mindig 50-100 használt erősítő volt raktáron. Az igen kedvező áraknak köszönhetően, még a magasabb kategóriás termékek esetében is, a bolt fokozatosan megtalálta vásárlóit. Karel minden energiáját a fejlődő vállalkozásának szentelte, és még az egyetemi tanulmányai alatt is sikerült az árukat a Brno 30 km-es körzetében lévő vásárlóknak kézbesítenie, miután más csomagokat a postára vitt. A befektetett erőfeszítés nyilvánvaló volt, és az autóhifi fanatikusok érdeklődése a használt termékek iránt lassan kezdte meghaladni a kínálatot. Ennek logikus következménye volt a termékkínálat fokozatos bővítése és az akkori vezető autohifi gyártók hivatalos csehországi forgalmazóinak új termékeivel való bővítése.
Négy év működés után, 2009-ben jött el az első fontos pillanat, amikor is megnyílt egy kis üzlet a brünni Zemdělská utca 40. szám alatt, és felvették az első alkalmazottat, Viktort. Akkoriban saját autórádió boltja volt Boskovicében, és gazdag tapasztalatát és lelkesedését az újonnan megnyitott Ahifi üzletben az ügyfelek kiszolgálására fordította. Hiszen a találkozókról talán még emlékeznek a fekete Honda CRX-ére, Focal PolyKevlar és Utopia hangszórókkal. A raktáron kívül az üzletnek volt egy bemutatóterme is, sok autórádióval és hangszóróval, ami akkoriban elég nagy ritkaságnak számított. Így nem volt meglepő, hogy a bolt gyakran szolidan tele volt. A vásárlók olyan márkák széles választékából választhattak, mint a Magnat, Mac Audio, JBL, Hertz, Infinity, Powerbass, DLS, Morel, Sinus Live, Sony, Pioneer vagy Alpine, és már akkoriban is több hangszigetelő márka volt a kínálatban. A webáruház kínálatát is rendszeresen új márkákkal bővítették, amely 2010-ben átesett az első átalakításon, és egy új, fejlett rendszerre váltott, amely felhasználóbarát felülettel és számos modern funkcióval rendelkezett. Abban az időben ez egy technikailag és dizájn szempontjából is nagyon sikeres webáruház volt, amely előrevetítette az Ahifi jövőbeli ambícióit.5 év telt el a webáruház 2005-ös alapítása óta, és itt volt az ideje az első újratervezésnek
Az Ahifi története időpontokban
A cikk következő bekezdéseiben sok érdekes információt talál az Ahifi történetéről és fontos mérföldköveiről. Ha azonban nem tudjuk a végéig fenntartani a figyelmét, az alábbiakban egy rövidített listát talál az elmúlt 20 évben itt történt legfontosabb dolgokról.- 2005 - az Ahifi.cz webshop kialakítása
- 2007 - a DSI cég által képviselt első új termékek integrálása - Hertz, Audison és Kenwood
- 2008 - a használt termékek értékesítésének megszüntetése
- 2009 - a brünni Zemdělská utcán lévő üzlet megnyitása, első alkalmazott
- 2010 - a webáruház első újratervezése az új rendszerben
- 2012 - új helyiségekbe költözés a brünni Rybnická utcába, a csapat 4 alkalmazottra bővül, 2012-ben az Év Boltja verseny döntőjébe jutott
- 2013 - bemutatóterem megnyitása a Cseh Köztársaság legnagyobb bemutató paneljével, a Gladen, Mosconi, Sinus Live és SinusTec márkák képviseletének megszerzése
- 2014 - a hangszigetelés elindítása a Cseh Köztársaságban, hangszigetelési csomagok publikálása, az Ahifi tanácsadás létrehozása, első sikerek az Emma és az Easca versenyeken
- 2015 - 10 éve a piacon, az év boltja 2015, Mac Audio és Dodo Juice képviselete, 2000 értékelés a Heurékán
- 2016 - a webáruház második átalakítása, Rockford Fosgate, Renegade és German Maestro képviselete
- 2017 - a ValetPro és a Bilt Hamber képviselete, 3000.-ik jubileumi installáció a hátunk mögött
- 2018 - Szlovákiába terjeszkedünk, a Carbon Collective képviselete
- 2019 - az Audison, Hertz, Connection, Morel, ADBL, Purestar, Sams Detailing, Infinity Wax, Sams Detailing, Infinity Wax képviselete
- 2020 - Ahifi club hűségrendszer, Comfortmat, Stjarnagloss, Flexipads, Tershine képviselete
- 2021 - elindítjuk a hangszigetelési konfigurátort, Magyarországra terjeszkedünk, a Zapco, ESB Audio, SGM, Nakamichi cégek képviselete
- 2022 - új székhelyre való költözés, a Stinger, Harmonic Harmony, AudioControl, Foen képviselete
- 2023 - új Ahifi logó, az Audible Physics, Aqua, Ewocar, Leather Expert, Plexiclick képviselete
- 2024 - új bemutatótermet nyitunk, terjeszkedünk Romániában, a Gyeon és a Work Stuff képviselete Magyarországon, a Quartorigo, Crescendo, Vibrofiltr, Soft99 képviselete Csehországban
2009 és az első Ahifi üzlet a brünni Zemdělská utca 40. szám alatt
Első költözés az új címre
2012-ben jártunk, egy olyan évben, amely rendkívül fontos volt az Ahifi jövőbeli fejlődése szempontjából. A Zemědělská utcai 25 m²-es kis üzlethelyiség már nem volt elegendő, és ugyanez vonatkozott a túlzsúfolt raktárra is. A gyorsan növekvő webáruház egyre több megrendelést generált, és az új dizájnnal való kétéves működés után 2012-ben a Heureka által az Év Boltja díj döntőjébe is bekerült. Így nem maradt más hátra, mint a költözés a brnói Rybnická utcában található, összehasonlíthatatlanul nagyobb helyiségekbe, ahol addig a konkurens IN CAR centrum s.r.o. cég működött. A lényegesen nagyobb üzlethelyiség mellett egy nagy raktár, egy 100 m²-es összeszerelő műhely és egy 14 autó számára kialakított parkolóhely is rendelkezésre állt az ügyfelek számára. Ezzel egyidejűleg a csapat 4 alkalmazottra bővült. Az üzlet büszkesége akkoriban az ország legnagyobb demópanelje volt, amelybe 65 autórádiót és 60 pár hangszóró lett beszerlve.
Az Ahifi első alkalommal kizárólagos forgalmazó
Jelentős mérföldkő volt a jelenlegi helyzetben is az a döntés, hogy a Cseh Köztársaságba hivatalosan is elkezdtünk termékeket importálni a már ismert gyártóktól, nem csak a cseh beszállítókra támaszkodva. Az Autohifi akkoriban élte fénykorát, és a termékek és összeszerelések iránti kereslet egyre nagyobb volt. Így fokozatosan minden feltétel teljesült a következő bázisra való áttéréshez, és 2013 elején a német Gladen gyártó kizárólagos képviseletét kapta meg, ami gyorsan beindította az akkori növekedést. Ezt követte az olasz Mosconi gyártó kizárólagos képviselete, majd további német gyártók, a Sinus Live, a Helix, a Brax, a Match és később a German Maestro. 2014-re az Ahifi már több mint kétezer értékeléssel rendelkezett a Heurekán, valamint néhány díjjal az Emma és az Easca versenyeken. Kínálatának és árukészletének széleskörűségével az Ahifi akkoriban egyértelműen piacvezető volt. Megvoltak az első díjak is, mint például az Év Kenwood márka ugrója, a Heureka Év boltja, vagy a legjobb Mac Audio kiskereskedő Közép-Európában.
Az Ahifi tanácsadás létrehozása
Az Ahifi történetének fontos pillanatai közé tartozik a tanácsadónk 2014-es létrehozása. Hamar elkezdett megtelni ügyfeleink leggyakoribb kérdéseivel kapcsolatos témájú cikkekkel, valamint a termékek kiválasztásához vagy bevonásához szükséges útmutatókkal. Az eredetileg szigorúan az autórádió kategóriára való összpontosítás fokozatosan bővülni kezdett a termékkínálatunk bővülésével együtt. Az első új kategória az autókozmetikával kapcsolatos cikkek voltak, amelyek ma is a legnépszerűbbek. Ezt követően a tanácsadás rovatot kibővítettük a járműhangszigeteléssel kapcsolatos témákkal. Ma már blognak nevezzük az eredeti tanácsadást, amely hírek, cikkek, érdekességek és termékismertetők százait tartalmazza. Ma már szinte naponta dolgozunk a blogunkon, és ez a céges arculatunk fontos részét képezi. Mindig elsőként értesülhet minden termék- és működési újdonságról, és érdekes műszaki cikkekből sincs hiány.

Első költözés 2012-ben a brünni Rybnická utca 531/107-be, amely 10 évig az otthonunk volt.
Kezdés a járművek hangszigetelésével
2014-ben hivatalosan is elkezdtük a járművek hangszigetelését, miután két évnyi tapasztalatot szereztünk a hangrendszerek beszerelésével és a beltéri munkálatokkal kapcsolatban. A valós hatás és az utazási komfort növekedése miatt az érdeklődés e szolgáltatás iránt az egekbe kezdett szökni, amit egy TV riport is alátámasztott. Rengeteg új ügyfélre és tapasztalatra tettünk szert, amelyekből a mai napig hasznot húzunk. Összesen hatan vagyunk az Ahifinél, beleértve két szerelőt az összeszerelő műhelyben, amely rohamosan töltődik fel hosszú időre. Ugyanakkor nagy az érdeklődés az olyan ügyfelek részéről is, akik saját maguk szeretnék hangszigetelni autójuk egészét vagy egy részét. Éppen ezért újonnan elérhetőek az üzletben a Skoda Octavia csillapított és csillapítatlan ajtajai, amelyeken jól láthatóak a hangszigetelés előnyei, akár új berendezések beépítése esetén is. A hangszigetelés jelenleg divatos, és remélhetőleg a vásárlók érdeklődését tekintve felülmúlja majd a hagyományos autós audio termékeket. 2017-ben már 500 autót hangszigeteltünk, és közzétesszük kedvezményes hangszigetelési csomagjainkat, amelyek elsősorban a hangszigetelési kínálat áttekinthető választékát jelentik mind a mai napig.
Bővítjük kínálatunkat autókozmetikumokkal
2015-ben ünnepeljük 10 éves évfordulónkat, és ajándékként magunknak és ügyfeleinknek egy másik virágzó ágazattal - az autókozmetikumokkal- bővítjük termékkínálatunkat. Rossz autósok lennénk, ha évek óta nem ápolnánk megfelelően az autónkat, ezért öröm volt (és igazából az állandó autókozmetikumok vásárlásából megspórolt pénz), hogy az eshopba olyan termékeket is felvehetünk, amelyekkel mi magunk dolgoztunk esténként és hétvégenként. És ki ne ismerné a Meguiars autókozmetikumokat, az akkori bestseller az USA-ból. Logikusan ez volt az első autókozmetikai márka az e-shopunkban. Két sikeres év után úgy döntöttünk, hogy saját magunk importáljuk az első autókozmetikai márkát Csehországba, mégpedig az angol Dodo Juice-t. Meglepett minket a vásárlóink érdeklődése, és ez arra ösztönzött minket, hogy folytassuk a munkát. Fokozatosan más angol gyártók ValetPro, Bilt Hamber, Carbon Collective vagy az amerikai Poorboys képviseletét is megszereztük. Sok időt töltünk azzal, hogy cikkeket írunk a blogunkba, és bár menet közben tanulunk néhány dolgot, a részletek iránti szenvedélyünkkel pontokat szerzünk ügyfeleinknél.
Terjeszkedés a külföldi piacokra
A jövőre nézve nem hagytunk ki egy fontos kérdést, mégpedig a más piacokra való terjeszkedést. A logikus első lépés a szlovák nyelvű változat elindítása volt 2018-ban. Tartjuk a standardjainkat, és Szlovákiába is 2 munkanapon belül szállítjuk a megrendeléseket. Minőségi szolgáltatásunkkal és széles termékválasztékunkkal megnyertük a szlovákiai vásárlókat, és két év működés után elkezdtünk a további terjeszkedésen gondolkodni. Alapos elemzés után Magyarország mellett döntöttünk, bár ez egy nehéz nyelvi és eltérő vásárlási szokásokkal rendelkező ország. Anyanyelvi beszélők alkalmazásával bővítjük csapatunkat és a nyelvi sokszínűséget irodáinkban, ami a magyar ügyfelek körében is hitelességet eredményez. A kezdet nem is volt olyan gyors, mint a szlovák változatnál, de három év után a forgalom kiegyenlítődik, és további növekedésre számítunk. Folytatjuk a terjeszkedést és belépünk az Amazon és a Kaufland marketplace-ekre, ahol a kezdeti őrült adminisztráció és beruházások után végre sikerül beindulnunk, hogy 2024-ben elindíthassuk az Ahifi webáruház román verzióját. Hová látogatunk el legközelebb?
Az akkori üzlet a Rybnicka utcában, Octavia ajtókkal és egy óriási demó panellel, emlékeznek?
Az Ahifi csapat új tagjaival még több siker érkezik
A következő időszakban tovább bővítjük termékpalettánkat, ugyanakkor az új alkalmazottak felvételével szilárd alapot teremtünk a jövőre nézve. Minden fontos részlegbe új vér érkezik, és 2017-ben már tízen vagyunk az Ahifinél. Ez egyúttal jó alkalom a vezetői csapat megerősítésére is. Az Ahifi tulajdonosával a jelenlegi igazgató Ing. Karel Konečný egyesítette erejét, aki akkoriban ugyanebben a szakmában dolgozott. A kölcsönös együttműködés, a feladatok megosztása, az új ötletek és elképzelések kezdték meghozni gyümölcsüket, és a mai napig Karel és Karel erős duót alkotnak. Az Ahifinél minden eddiginél jobban folytatjuk a minőségi szolgáltatás és a kemény munka kihívásokkal teli útját, és az első sikerek sem várattak sokáig magukra. 2019-ben szárnyaink alá vesszük a világ két vezető autórádió-gyártóját, a Hertz-et és az Audison-t. Az olaszok megnyeréséért folytatott majdnem kétéves folyamatos munka végül sikerrel járt, és mi lettünk a Cseh és Szlovák Köztársaság kizárólagos forgalmazói. Ennek a pillanatnak a fontosságát és az azt követő sikert igazolja, hogy a következő három évben Európa leggyorsabban növekvő forgalmazója címet kaptuk. A 2019-es rekordév az izraeli Morel gyártó kizárólagos képviseletének megszerzésével folytatódott, akinek kínálatát hosszú évek után visszahoztuk a cseh piacra. Az autókozmetikumok területén az ADBL és a Purestar nevű, számunkra immár nélkülözhetetlen gyártók megvásárlását hajtjuk végre, amelyeket önök is hamar megszerettek, és amelyek ma már a legkelendőbb autókozmetikai márkák közé tartoznak hazánkban. Újonnan importáljuk továbbá a Stjarnagloss, az Infinity Wax, a Sam's Detailing és a francia Fictech termékeket.
Boom a Covid árnyékában
A sikeres év felbátorított bennünket, és lendületesen vártuk a következőt. Az év elején azonban a kialakulóban lévő Covid-járvány mindenkit megijesztett. Valami újnak, valami ismeretlennek voltunk tanúi. Kormányzati rendeletek miatt be kellett zárnunk az üzletet, a szerelés elmaradt, ráadásul a személyzet kétharmada egyszer csak megbetegedett, és több hétig még fél létszámmal sem voltunk. Tényleg aggódni kezdtünk a jövő miatt, és a gondolatok mindenfelé jártak. Végül minden erőnkkel kihúztuk, és ironikus módon a Covid, mint sok más webáruháznak, végül jelentősen segített nekünk. A megrendelések száma a webáruházban 2020 folyamán megháromszorozódott, amire őszintén szólva egyáltalán nem voltunk felkészülve. Új kihívások adódtak, új alkalmazottak keresése vagy a raktárterületünk bővítése. Mindezt az Önök, csodálatos vásárlóink nagy türelmének és bizalmának köszönhetően sikerült megoldanunk. Sok kisebb-nagyobb hibát követtünk el, de fontos volt, hogy tanuljunk belőlük a jövőre nézve.
Az Ahifi Club hűségprogram elindítása
Hosszas fejlesztés és tesztelés után végre elindítjuk új hűségrendszerünket, amelyet Ahifi klubnak neveztünk el. Nagyra értékeljük ügyfeleink támogatását, és az új hűségrendszer a „minél többet vásárol, annál több kedvezményt kap” elv alapján működik. Az elmúlt egy évben leadott rendelések értékétől függően egytől öt százalékig terjedő kedvezményekre számíthat, valamint további kedvezményekre például az ünnepnapokon. Azonban már azzal is rengeteg előnyhöz juthat, ha regisztrál, hogy tagja legyen az Ahifi Klubnak. A jövőben bármikor vásárolhat, és erre olyan előnyök motiválják majd, mint az ötéves garancia, a csak klubtagoknak járó különleges kedvezmények, az egyszerűsített visszaküldés, a javított visszaküldési szabályok és sok más előny. Ugyanakkor mindig értesülni fog az Ahifi legfrissebb híreiről. További előnyöket tervezünk a 2025-ben megjelenő új grafikai dizájnhoz, a 20. évfordulónk megünneplésének részeként.
A Hertz és Audison márkák kizárólagos képviselete az olasz Elettromedia által új korszakot jelentett az Ahifi számára
A Comfortmat nevű fenomén
Ha van olyan gyártó, amelyről elmondható, hogy a legnagyobb hatással volt modern történelmünkre, akkor az a Comfortmat. A jobb szolgáltatás és a jobb termékek iránti vágyunk 2020-ban is folytatódott. Valami innovatív, forradalmi dologgal akartunk előállni, valami olyannal, ami felülmúlja az ország jelenlegi hangszigetelési szolgáltatásait. Szó szerint az egész világon kutattunk, mintákat teszteltünk, és végül a kezünkbe került a Comfortmat. Autóhangszigetelő anyagok, amelyek hatékonyságukban és ár/teljesítmény arányukban páratlanok voltak. Megrendeltük az első kamiont, ami már előrevetítette a jövőbeli tárolási problémáinkat. A kezdetek nem voltak könnyűek, meg kellett változtatnunk a meglévő munkánk koncepcióját, számos képzésen kellett részt vennünk, és meg kellett tanítanunk technikusainkat a lényegesen igényesebb munkára. Ez a munka azonban a legnagyobb jutalmat eredményezte - a lelkes ügyfeleket. Gyakorlatilag az első közzétett fotók az összeszerelésekről nagy érdeklődésre tartottak számot. A műhely hamar elkezdett megtelni, és azóta a Comfortmat nemcsak a legkeresettebb hangszigetelés az országban, hanem egyértelműen a legkelendőbb márka is az üzletünkben. És ezt a pozíciót ma is tartja. Ez nemcsak a nagy hatékonyságának, hanem a folyamatos fejlesztésének is köszönhető. A Comfortmat minden évben új anyagokkal rukkol elő, amelyek tulajdonságaik tekintetében mindig felülmúlják elődeiket. A 2025-ös évre is új anyagokkal készülünk, amelyek évek múlva ismét forradalmiak lesznek, és egyetlen más gyártó kínálatában sem lesznek megtalálhatóak. Hamarosan az Ahifi kínálatában!
Hangszigetelési konfigurátor
A Comfortmat azonban a webáruházban is jelenséggé vált, amihez a hangszigetelés-konfigurátorunk jelentősen hozzájárult. És merjük állítani, hogy ez egy olyan alkalmazás volt és valószínűleg még mindig az, amely páratlanul széleskörű. A konfigurátor kifejlesztése több mint egy évig tartott, mivel csak a feladatlap több oldalas volt, és valami hasonló mondható el a grafikai tervezésről is. Nem is beszélve a talán több száz órányi munkáról, amely magában foglalta a hihetetlen mennyiségű adat kitöltését és a műszaki cikkek, illetve a súgó megírását. A teljes konfigurátor 2021-ben jelent meg, és a mai napig használatban van, bár már tervezzük az újratervezést és a teljes frissítést. Mi tehát a fő funkciója? A konfigurátor lehetővé teszi a hangszigetelő anyagok gyors és helyes kiválasztását az autó méretének megfelelően. A Comfortmat az autó szinte minden területére más-más típusú anyagot kínál, és gyakran nehéz eligazodni a több mint 40 termék között. Konfigurátorunk mindezt gyorsan megoldja, és a konfiguráció eredményében 4 hangszigetelési lehetőség közül választhat hatékonyság, súly vagy ár szerint, sőt az összes anyagot és a darabszámot is saját belátása szerint változtathatja. Van egy átfogó súgó rész, rengeteg cikk, és a végleges konfigurációtól függően foglalhat beépítést is, vagy a kiválasztott termékeket a kosarába teheti és megrendelheti.
Az autó hangszigetelése a fő szakterületünkké és napi rutinunkká válik.
A 2022-es év egy második költözködést hozott
Ugyanakkor azonban fokozatosan kényelmetlen helyzetekbe kerülünk, és váratlan kihívásokkal kell szembenéznünk. A covid által támogatott gyors növekedés, a más piacokra való terjeszkedés, a növekvő készlet és a személyzet létszámának növekedése kezd oda vezetni, hogy Rybnicka-i székhelyünk túlzsúfolt és túlzás nélkül mondhatjuk, hogy közel áll a robbanáshoz. Az autókozmetikumok iránti rendkívüli érdeklődés arra kényszerít bennünket, hogy gyorsan növeljük készleteinket és új márkákat importáljunk, a Comfortmat anyagok iránti érdeklődés pedig képzeletbeli csúcson van. Minden további kamionnal, amely több mint 30 magas raklapot képes befogadni, több probléma jelentkezik. Mivel a jelenlegi címünkön már minden rendelkezésre álló helyet kibéreltünk, kénytelenek vagyunk az árukat konténerekben tárolni. Ezeket először a telephely hátsó részén helyezzük el, később ugyanez vár az elülső ügyfélparkolóra, ahol 3 nagyméretű hajózási konténer talált új otthonra. Még ez sem volt elég, így az áru szó szerint mindenhol ott van. Az összeszerelő műhelyünk is elégtelen volt, mindössze 5 technikus dolgozott rajta, és a várakozási idő a beszerelésre akár 9 hónap is lehetett. Ehhez jönnek még az elégedetlenkedő alkalmazottak, akik az elmúlt hónapokban nem éppen ideális körülmények között dolgoztak. És ami talán a legrosszabb a vezetőség szempontjából - gyakorlatilag nulla lehetőség a jövőbeli növekedésre. Mai szemmel nézve, hamarabb és nem az utolsó pillanatban kellett volna új telephelyet keresnünk, de végül szó szerint 5 perccel 12 előtt mindent elintéztünk, és találtunk egy új menedéket.
Új székhely, új kezdet, új lehetőségek
A költözési rémálomnak 2022 nyarán vége, és szinte napra pontosan 10 év után zárjuk sikeres Rybnickán töltött időszakunkat. A brnói Líšněben található CTPark komplexumban találtunk otthonra, ahol az egyik újonnan épült csarnokot foglaltuk el. A kezdetek nem ideálisak, az építkezés több hónapot csúszott, és végül csak a költözés napján, amit már nem halogathattunk tovább, készült el az alapvető infrastruktúra, beleértve a villanykapcsolatot is. Az első hetekben, hónapokban gyakorlatilag az építkezésen dolgozunk, és sok problémával szembesülünk. Ugyanakkor azonban kezdenek megmutatkozni az új székhely előnyei, különösen a nagy, kétszintes, 1900 m²-es raktár és annak következetes szervezése, ami az áruk gyors kiszállításának és az elegendő készlet lehetőségének egyik alapfeltétele. A nagyvonalú tér lehetővé teszi azt is, hogy helyet tartsunk fenn a termékpalettánkon belüli új márkák biztosításához, valamint a más piacokon való terjeszkedéshez. A modern, 300 m²-es összeszerelő műhely, amely egyszerre akár 12 autó befogadására is alkalmas, szintén hozzájárult a fejlődésünkhöz, és mindenekelőtt az összeszerelési várakozási idő csökkentéséhez. A szerelők számának megduplázása ellenére ez az idő 2-3 hónapra stabilizálódott, ami a legtöbb ügyfelünk számára elfogadható. Két év alatt az alkalmazottak számát is növeltük a mai 30-ra, és elegendő irodahelyiséggel rendelkezünk a további fejlesztésekhez. Azonban még e sorok írásakor sem készült el minden helyiség a mi megelégedésünkre, de a 20 éves évfordulóra mindent el fogunk végezni.Valószínűleg az első fotó az új székhelyünkről a brünni CTParkban, amikor még egy üres csarnok volt.
Bemutattuk az új logónkat is
Az új helyiségekbe való költözéssel az Ahifi új korszakát kezdtük el, ami az új logóval és a vállalat általános megjelenésével is összefügg. A meglévő logó 18 éve van velünk, és természetesen sok minden változott ez idő alatt. És nem csak maga az Ahifi, hanem a grafikai trendek is. Az új logóhoz vezető út tüskés és hosszú volt, a legjobb grafikai stúdió kiválasztásától a végleges logóig. Ahogy az általában lenni szokott, a minimalista és látszólag egyszerű eredmény mögött gyakran hosszú és igényes munka áll. Az új Ahifi logó domináns vizuális eleme az A szimbólum, amelyet önállóan is használni fogunk, és fokozatosan a fő védjegyünkké válik. Ennek a szimbólumnak és az egész logónak a modern dizájnja egyszerű, tiszta és pontos vonalakkal rendelkezik. A logó könnyen megjegyezhető, és koncepciója teljes mértékben megfelel nemcsak a jelenlegi trendeknek, hanem filozófiánknak és az új Ahifi dizájnnyelvnek is. A Metronom munkanévvel ellátott új logó egyszerű ívei ellenére sikerült valamit a zene világából is belevinni. Az A szimbólumot a metronóm nevű hangszer ihlette, amelynek sziluettjét sugallja, beleértve a szimbólumhoz igazított ingát is. A logóval együtt egy új zöld színt is bevezetünk, egy aktuális, trendi árnyalattal, amelyet elsősorban a fekete és a fehér szín egészít ki.
Vissza a gyökerekhez
Ha eljutott a cikk utolsó részéig, akkor észrevehette az Ahifi fejlődését és irányát. Minden a járműhangrendszerekkel kezdődött, majd erősebben az autókozmetikára koncentráltunk, ezt követte egy jelentős erőfeszítés a hangszigetelésre, hogy végül visszatérjünk ahhoz, ami a kezdetektől fogva formált minket, miközben minden meglévő szolgáltatásunkat fejlesztjük, és teljes mértékben kihasználjuk az új tér adta lehetőségeket. Már közvetlenül a költözés előtt elkezdtünk erőteljesen a járműhangrendszerekre összpontosítani, különösen a magasabb árkategóriákban. Emellett a munka teljes minőségére fogadtunk, amihez gyakorlatilag mindent hozzáigazítottunk. Az út nem volt sem rövid, sem könnyű, de az elszántság és az elkötelezettség nem hiányzik a csapatunkból. A házon belüli irányelvek kialakításán kívül meg kellett találnunk a megfelelő munkatársakat, és fel kellett készülnünk a „hangminőség” világából származó termékek terén. Nem akartunk mainstream és kereskedelmi márkákat gyártani, ahogy az Csehországban szokás. Olyasmivel akartunk előállni, mint például a hangszigetelés esetében, ami ebben az országban nem szabványos, de külföldön jól működik. Olyan installációkról beszélünk, amelyek a magas hangminőségre és mindarra összpontosítanak, ami ezzel jár, beleértve a csúcskategóriás AB és A osztályú erősítők, külső források és egyedi belső átalakítások használatát. Az elmúlt néhány évben rengeteg erőforrást és erőfeszítést fektettünk abba, hogy olyan gyártók képviseletét szerezzük meg, akik a hangminőségi szegmensben a szűk világ élvonalába tartoznak, és sok sikerrel szerepelnek a nemzetközi versenyeken. Az olyan gyártók termékei, mint a Morel, Audison, ESB, Zapco, Harmonic Harmony, Crescendo, Audible Physics és Quartorigo lehetővé teszik számunkra, hogy gyakorlatilag bármilyen autót megszólaltassunk a legkülönbözőbb árkategóriákban, beleértve a csúcskategóriát is. A minőségi termékekkel együtt jár azonban az ilyen rendszerek hangolásának képessége és az autóhoz optimális alkatrészek kiválasztása. Az idők során számos képzésen vettünk részt, többek között intenzív képzésen minden mesterek mesterénél, Peter Steinbachernél, akivel ezt követően Brnóban tartottunk találkozókat a minőségi hangzás rajongóinak. Ma már szorosan a fejlett audiorendszerekre specializálódtunk, és nem félünk semmilyen kihívástól, beleértve a versenyambíciókkal rendelkező rendszereket sem.Az új logónk megújult zöld színben már felkerült az épületre.
Új bemutatótermet nyitunk
Az új bemutatótermet - bár jelentős késéssel - 2024-ben nyitottuk meg, két évvel a beköltözésünk után. Sajnos a megnyitást késleltették a padlóval kapcsolatos problémák és a kivitelező által a beton nedvességvizsgálatának hiánya. Az új padlóburkolat ezt követő beépítése hamarosan leromlott, és panaszok sora következett. Addig egy ideiglenes üzlet működött, korlátozott szolgáltatásokkal és nem megfelelő körülményekkel a vásárlóink számára, szerencsére mindez már a múlté. Az új bemutatótermet és a többi Ahifi-ban található helyiséget a díjnyertes Kogaa stúdió tervezte, amely számos rangos projektet tudhat a háta mögött, többek között a nemrég felújított brünni Futurum bevásárlóközpont teljes körű tervezését és kivitelezését. A teljes belső tér ipari stílusban valósult meg, és a beton, az acél és a fa elemeit ötvözi. A bemutatóteremben három tapasztalt kereskedőnk áll rendelkezésre, hogy tanácsot adjanak a termékválasztással kapcsolatban, és szívesen megbeszélik és megszervezik az autóba való beszerelést. Mivel minden egy helyszínen az Ahifiban található, a kínálatunkból az összes raktárkészleten lévő terméket megvásárolhatja. Az üzletben az autós audio és autókozmetikumok világának összes jelentős gyártójának termékei megtalálhatók, február folyamán pedig egy hangszigetelő anyagokat tartalmazó mintaterem is megnyílik. Van egy bemutató panel is autórádiókkal és gondosan kiválasztott hangszórókkal, bemutatva a köztük lévő különbségeket és a drágább hangszórókba való esetleges nagyobb befektetés előnyeit. Meghallgathatja a 30 ezer és 1 milió forint közötti árkategóriájú hangszórókat, és dönthet a legmegfelelőbb megoldásról. Telephelyünkön egy nagy parkoló található, ahol mindig kényelmesen parkolhat.
Köszönet alkalmazottainknak, partnereinknek és természetesen minden ügyfelünknek
Mit írjunk a végén? Nem akarunk Miss World-öt csinálni belőle, de hangosan ki kell kiáltanunk, hogy KÖSZÖNJÜK! Először is köszönet az Ahifi összes munkatársának. Azoknak, akik hosszú ideje az Ahifi gerincét alkotják, de azoknak is, akik csak rövid ideje vannak velünk, vagy már nem dolgoznak nálunk. Mindegyikük elválaszthatatlanul rányomta bélyegét az Ahifi történetére, és hozzájárult személyiségével és munkateljesítményével a DNS-ünkhöz. Egy alkalmazottal kezdtük 2009-ben, és ma, 2025 elején, a legújabbakkal együtt összesen 30 alkalmazottunk van. És ez még akkor is így van, amikor jó idők járnak, de akkor is, amikor kevésbé kellemesek. Egy csapatnyi szakember és nagyszerű ember, akik nem csak maguknak áskálódnak, hanem szívesen segítenek egymásnak. Szerencsések vagyunk, hogy elkerüljük a fluktuációt, és sokan közülünk már öt, nyolc vagy akár több mint tíz éve az Ahifinál dolgoznak. Köszönjük mindannyiuknak!
Szeretnénk köszönetet mondani minden külföldi és cseh beszállítónknak, akik szorgalmasan és időben szállítottak nekünk árut, valamint minden partnerünknek, aki bármilyen módon hozzájárult az Ahifi fejlődéséhez. Legyen szó marketing- és informatikai ügynökségről, bútorgyártóról, raktárépítő vállalkozóról, grafikai stúdióról, futárról vagy fűtésszerelőről, mindannyian kivették a részüket abból, hogy ma ott tartunk, ahol.
És legfőképpen köszönjük még egyszer Önöknek, ügyfeleinknek, akik nélkül soha nem értük volna el ezt a 20 évet!2024-ben megnyitjuk új Ahifi bemutatótermünket Brünnben, a Trnkova utca 3140/119g szám alatt.
2025 a 20 év ünneplése jegyében
És mi vár ránk 2025-ben? Úgy döntöttünk, hogy ezt az évet ünneppé tesszük, és minden hónapban bemutatunk egy-egy fontos márkát, amely erősen kötődik az Ahifi történetéhez. Emellett számíthat a kapcsolódó akciós eseményekre, valamint az Ahifiról szóló információk rendszeres tálalására is. Bemutatjuk Önöknek a jelenlegi telephelyeket, illetve a munkatársakat, és egy nagy autókozmetikai gyártóval közösen egy hivatalos rendezvényt is tervezünk a székhelyünkön. Számos projektet is véglegesíteni fogunk menet közben: