Ahifi alapításának 20. évfordulójáról szóló bevezető cikkünkben megígértük, hogy fokozatosan bemutatjuk azokat a legfontosabb márkákat, amelyek jelentősen befolyásolták történetünket. A Dodo Juice az első márka, amelyet Csehországba importáltunk. Ez 2017 áprilisában történt, amikor megkaptuk az angol Dodo Juice gyártó hivatalos képviseletét. A gyártó a detailing piac egyik állandó szereplője, és nemcsak termékeinek minősége, hanem designja és sajátos filozófiája is kiemelkedő. Összefoglaljuk nyolcéves kapcsolatunkat, és emlékezzünk arra, miért szeretjük annyira a Dodo Juice márkát az Ahifiban.
Az ikonikus Dodo madár, mint logó és a márka filozófiájának része
2007-et írtunk Angliában, a részletes autóápolás szülőhazájában. Akkoriban azonban ez még csak a kezdet volt, és messze nem volt olyan népszerű, mint manapság. Akkoriban főként tömeggyártott, átlagos minőségű és olcsó termékek voltak kaphatók, vagy éppen drága „butik” viaszok, amelyeket gyakran túlértékelték és túlzottan reklámoztak. Válaszul az akkori autókozmetikai piaci helyzetre megalapították a Dodo Juice márkát, amelynek tulajdonosai úgy döntöttek, hogy speciális, kiváló minőségű autóápolási termékeket hoznak forgalomba, ésszerű áron.
A márka logójában a kezdetektől fogva megtalálható a már kihalt dodo madár, más néven mauritiusi dronte, magyarul eredeti nevén Mauritius szigeti dodó. A „Dodo Juice” nevet az akkori márkák túlzott marketing gyakorlatainak iróniájaként választották, vicces utalással olyan állításokra, mint „csak a legjobb Dodo madarakat préseljük meg ritka olajukért, amelyet viaszok gyártásához használunk”. Ez a megközelítés kritizálja a naiv fogyasztók kihasználását, amelyet a piacon a szabályozás hiánya tesz lehetővé, és a márka működésének alapkövévé vált.
A Dodo Juice fennállása alatt kétszer változtatta meg termékeinek dizájnját, de az ikonikus Dodo madár megmaradt. Ugyanígy az eredeti terméknevek is, amelyeket más márkáknál nem találunk meg. A Fabricadabra, Pimp My Hide, Ferrous Dueller, Born Slippy és mások vicces és egyben tárgyilagos nevek, amelyek eredeti leírásaikkal a gyártó weboldalán is megjelennek. 2021-ben került sor az utolsó sikeres újratervezésre, amely szerintünk maximálisan sikerült, és legalábbis a mi szemünkben a legkifinomultabbnak tűnik a dél-koreai Gyeon termékei mellett. A kiváló minőségű csomagoláson a dodo madár dominál, amely minden terméknél más-más formában jelenik meg a fényes felületen. Számíthat a kiváló minőségű palackokra és permetezőkre is, és minden terméknél nagy hangsúlyt fektetnek az ökológiai csomagolóanyagokra is.
Kézzel készített termékek, a minőségre való összpontosítás és a becsületes marketing
A Dodo Juice nem és valószínűleg soha nem is lesz egy mainstream márka, amelynek célja a lehető legtöbb vásárló megszólítása. Elsősorban a tájékozott fogyasztók és a hűséges vásárlók körében ismert, akik értékelik a termékek magas minőségét és a becsületes kézi gyártást. A Dodo Juice a hosszú távú fenntarthatóságra és a páratlan ügyfélszolgálatra is összpontosít. Ezen okok miatt sem tartozik a legolcsóbb márkák közé a piacon, de értékei máshol rejlenek. Minőségi detailing folyamatokat igyekszik előmozdítani, és olyan termékeket kínál, amelyek valóban betöltik a céljukat, anélkül, hogy túlzott marketing taktikai eszközökhöz folyamodnának.
A 2007-es alapítás óta, amikor a Dodo Juice bemutatta első 5 karnauba viaszát, kínálatuk több mint 200 termékre bővült, amelyek több mint 40 országban kaphatók világszerte. Sok közülük rangos díjakat nyert, például a Born to be Mild sampon, amely négyszer egymás után elnyerte a Detailing World Wash - Product of the Year díjat. További díjnyertes termékek a Clearly Menthol üvegmosó és a Supernatural bőrtisztító, amelyek az Auto Express rangos magazin tesztjein nyertek. Ezt követte a Future Armour és a Total Wipe Out győzelme, valamint a vállalat maga is díjat kapott.
Híresek azonban a természetes viaszok is, amelyek a mai, szintetikus termékekkel teli piacon kissé „utolsó mohikánokként” hatnak. De pont ez jellemzi a Dodo Juice-t. Nem félnek hűek maradni a saját szabványaikhoz és az eredeti detailing lényegéhez. Több terméket is eladhatnának, ha azt gyártanák, amit az emberek megszoktak vásárolni. Ahelyett, hogy azt, amit valóban vásárolniuk kellene. Azt állíthatnák, hogy termékeik „kerámia”, talán hozzáadhatnának egy kis grafént, bár a szokásos összetevők is felveszik vele a versenyt, vagy akár felül is múlják. De a Dodo Juice más irányt követ. Továbbra is a tisztességes detailing folyamatokat fogja támogatni, minőségi termékeket gyártani és páratlan ügyfélszolgálatot nyújtani. Amikor elfogy a jelenlegi samponja, vagy új viaszra lesz szüksége, gondoljon a Dodo Juice-ra, nem fogja megbánni.
Prémium kiegészítő a Dodo Juice-tól - Supernatural
A Dodo Juice szakértelmére alapozva 2009-ben létrehozták a szuperprémium termékcsaládot, illetve az alternatív Supernatural márkát, amely a kompromisszumok nélküli tiszta teljesítményre összpontosított. Minden felesleges elemet eltávolítottak – nincsenek mesterséges színezékek, nincsenek erős illatok, csak hatékony, nagy teljesítményű formulák, amelyeket azoknak terveztek, akik a legjobbat követelik.
Minden a jellegzetes Supernatural Wax karnauba viasszal kezdődött, amely minimalista, de rendkívül hatékony keverékével bebizonyította, hogy ha eltávolítjuk a zavaró elemeket, az esszencia teljes pompájában megmutatkozik. Ebből az egyetlen termékből a Supernatural egy luxus detailing termékcsaláddá bővült, amely kivételes eredményeket, kiváló tartósságot és kompromisszumok nélküli hozzáállást kínál az autóápolás terén.
Jelenleg a Supernatural kínálatában több tucat termék található, amelyek egyszerűségükkel, tisztaságukkal és őszinte minőségükkel utalnak eredetükre. A termékek többsége továbbra is az eredeti receptúrát követi, de vannak teljesen új termékek is, amelyeket a jelenlegi piac igényelt. Az eredeti értékek azonban továbbra is érvényesek. Tiszta fehér színű csomagolás, nincs túlzott színezés és illatosítás, sem marketinges szószaporítás. A Supernatural még ma sem fél attól, hogy „csupán” három hónapos védelmet nyújtó viaszt kínáljon. De olyan fényességgel és mélységgel, amit máshol nem kaphat meg. A magas minőségre minden más termék esetében is számíthat. Igen, drágábbak, de valóban megkapja azt, amiért fizetett.
Born To Be Mild, Ferrous Dueller és további kedvenceink
Az Ahifi-nál a Dodo Juice-on nőttünk fel, és a márka a mai napig a szívünkben maradt. Az első detailing lépésektől kezdve, az első fényezésen át, egészen a saját cikkek írásáig, a megszerzett tapasztalatoknak köszönhetően. A Dodo Juice velünk van a kezdetektől fogva, és elindította a detailing-boomot az e-shopunkban. Jelenleg több mint húsz autókozmetikai gyártó kizárólagos importőrei vagyunk világszerte, és éppen az autókozmetika képezi az Ahifi szilárd alapjait. Ezért bizonyos értelemben a Dodo Juice márkának is köszönhetjük. És mely termékeket kedveljük a legjobban?
- Dodo Juice Born To Be Mild - a többszörösen díjnyertes autómosó samponok legendája, amelyet ma is szívesen használunk. Egy termék, amelyet nem kell továbbfejleszteni. Kezdettől fogva változatlan összetételű – erősen koncentrált, pH-semleges sampon, erős tisztító hatással, kiváló kenőanyaggal, fényezőanyagok és adalékok nélkül.
- Dodo Juice Clearly Menthol - hosszú távon a legkelendőbb ablaktisztító termék az e-shopunkban, és ez teljesen jogos. Gyorsan eltávolítja az ablakokról az összes szennyeződést, nem hagy csíkokat, gyorsan elpárolog és részben megakadályozza a párásodást is. Ha szereti a Dodo Juice termékeket, akkor a Clearly Menthol nem hiányozhat a felszereléséből.
- Dodo Juice Total Wipe Out - többszörösen díjnyertes tisztítószer és a Dodo Juice márka egyik bestsellere. Ugyanakkor a legkelendőbb termékünk az univerzális tisztítószerek között. Gyakorlatilag minden belső és külső felületet könnyedén megtisztít. Használhatja műanyagok, kárpitok, szőnyegek, de akár a kerékdobok vagy a motor tisztítására is. Ráadásul 1:10 arányban hígítható!
- Dodo Juice Ferrous Dueller - minden detailing rajongónak szüksége van kerék tisztítóra és repülő rozsda eltávolító szerre. A Ferrous Dueller mindkettőt kínálja, és magas hatékonyságának, pH-semleges összetételének, enyhén gélszerű állagának és kedvező árának köszönhetően a piac élvonalába tartozik. Nem kell tovább bemutatni, biztosan mindenki ismeri.
- Dodo Juice Spirited Away - egy kissé egyedülálló termék a mai piacon, amelyet ilyen minőségben szinte egyetlen gyártó sem kínál. Talán azt gondolhatja, hogy ez csak egy közönséges ablaktörlő folyadék, de a Spirited Away ennél többet kínál. Teljesen kíméletes a festékkel, a folyékony és hagyományos ablaktörlőkkel, sőt még a viaszokkal is. Nyáron és télen egyaránt használható, és nálunk, az Ahifinál kötelező felszerelésnek számít.

20 év = 20% kedvezmény
Végül, 20 éves jubileumunk alkalmából kedvezményes akciót készítettünk Önöknek, amelynek keretében 20% kedvezményt biztosítunk a Dodo Juice és természetesen a Supernatural márkák teljes termékpalettájára. Az akció csak 2025. augusztus 1-jétől 2025. augusztus 10-ig érvényes.













